Project Reference #4 | |
Project Title:
Financed by:
|
“Experiential learning on environment and climate change for science teachers”
(May 2022 – June 2024)
UNICEF North Macedonia 2021-2025 country programme
|
Implementing Partners: | Program related: Ministry of Education and Science – R. of North Macedonia
Partner organization :Bureau for Development of Education (BDE) – R. of North Macedonia Administration and Financial Management: Resource Environmental Center (REC) – North Macedonia |
Project Aim: | The aim of the projectis to enhance teachers skills for delivery of new teaching curricula[1] that should integrate the environment and climate change topics into the syllabuses/courses in geography, biology, chemistry and physics (from 6-9 grade) as well as natural sciences (5th grade).
Target group, Elementary school students from 5th to 9th grade in 350 elementary schools in Republic of North Macedonia. |
Expected results and impacts: | (1) responsible core group (Master Trainers) to disseminate qualitative training on environment and climate change education
(2) applicable teaching materials packed in a form of Teachers Handbook (3) professional teaching communities (teams of trained teachers) ready to contribute for capacity building of all teachers in the country. |
МОДУЛ 1. ВОДАТА КАКО ДЕЛ ОД ЖИВОТНАТА СРЕДИНА
- Еутрофикација
- Природна филтрација на водата и нејзино прочистување во природата
- Прекумерен риболов и одржливост на водните екосистеми
- Загадување на површинските води
- Невидливи загадувачи на водата
- Закиселување на океаните
- Прочистување на водите со трска – час 1
- Прочистување на водите со трска – час 2
- Десалинација – решение при недостиг на вода запиење
МОДУЛ 2. ПОЧВАТА КАКО ДЕЛ ОД ЖИВОТНАТА СРЕДИНА
- Живот во почва
- Задржување на загадувачите во почвата
- Добивање биопестициди и нивното значење за животната средина
- Управување со отпад
- Рециклирање- преработка на отпад
- Рециклирање – сортирање на отпад
- Употреба на порозни материјали за заштита на населените места од поплави
- Растенијата како фактор за спречување на поплави и ерозија
- Компост и органски ѓубрива
- Палмино масло и еколошки избори час 1
- Палмино масло и еколошки избори час 2
- Влијанието на овоштарството врз животната средина
МОДУЛ 3. ВОЗДУХ, ВРЕМЕ И КЛИМАТСКИ ПРОМЕНИ
- Релативна влажност на воздухот и нејзино влијание врз животната средина
- Кружното движење на водата во природата и климатските промени
- Климатските промени и топење на мразот на половите на планетата Земја
- Стакленички гасови и ефект на стаклена градина
- Фотосинтеза и климатски промени
- Загадување на воздухот
- Определување јаглероден отпечаток
- Воздушен притисок и температурни разлики во атмосферата и нивното влијание врз движењето на воздушните маси
- Настанување на смог и неговото влијание врз здравјето на луѓето и животната средина
- Атмосферско загадување: Сино небо-црвено небо
- Улогата на озонската обвивка
- Кисели дождови
- Користење на статичкиот електрицитет за заштита од загадување
- Превозните средства и нивниот ефект врз животната средина
- Влијанието на климатските промени врз синџирите на исхрана
- Влијанието на глобалното затоплување и стакленичките гасови врз градежните материјали
- Влијанието на глобалното затоплување врз брзината на хемиските реакции во природата
- Влијание на производството храна врз животната средина
МОДУЛ 4. ЕНЕРГИЈАТА И ЖИВОТНАТА СРЕДИНА
- Хидроцентрали и нивното влијание врз животната средина
- Урбани топлински острови
- Бучавата и нејзиното влијание врз квалитетот наживот
- Затоплување на водата со помош на Сонцето
- Положбата на Сонцето и пасивната сончева енергија
- Сончева енергија: Сушара за храна
- Соларна енергија – Фотоволтаични ќелии (фотонапонски ќелии)
- Примена на топлинските изолатори за заштита од ефектите на климатските промени
- Зелени кровови – заштита од прекумерно затоплување и прекумерни дождови
- Искористување на енергијата од плима и осека
- Производство на био горива
- Обновливи извори на енергија – енергијата на ветарот
- Топлинска изолација
- Добивање „зелен“ водород
- Биопластика
МОДУЛ 5. ЖИВИТЕ ОРГАНИЗМИ И ЖИВОТНАТА СРЕДИНА
- Био индикатори за загадувањето на водата, воздухот и почвата.
- Улогата на пчелите во екосистемот и опстанокот на биодиверзитетот.
- Животната средина и взаемните односи на различните видови во неа.
- Влијанието на условите на животната средина врз растот на дрвјата.
- Еволуција на организмите и прилагодување на климатските промени.
- Ловокрадство и нарушување на биодиверзитетот